Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 22.09.2017, 11:51

Центр естетичного виховання Шосткинської міської ради

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 501
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Поділитися

"ЮНІСТЬ"

                                                                     
                                                         Керівники народного духового оркестру «Юність»
                         

                                        Віктор Ларин,                                                                                 
Віктор Ященко,

                                                 освіта – вища,                                                                                                             освіта – вища, 
                                    Сумський педінститут (1985р.)                                                                             Ніженськй педінститут (1997р.),
                                спеціальність «Вчитель географії»                                                                         спеціальність «Вчитель музики»


Навчально-виховна робота в дитячому духовому оркестрі включає: загальну музичну підготовку, навчання грі на духових інструментах, гру в оркестрі та ансамблях.

Під загальною музичною підготовкою в дитячих духових оркестрах розуміється вивчення елементарної теорії музики, музичної літератури, заняття по розвитку музичних даних учасників оркестру. В умовах гурткової роботи не можливо, та і не треба дублювати об’єм та методи вивчення вищезазначених дисциплін, які використовуються в музичних школах.

Вивчення музичної літератури необхідне для поширення музично-естетичного кругозору та формування музичного смаку. Знайомство з музичними творами різних жанрів і стилів проходить головним чином під час репетиційної роботи над репертуаром, що потребує від керівника великої відповідальності за підбір музичних творів.

Сольфеджування не тільки виробляє внутрішнє представлення побаченого нотного тексту, його слухове відчуття, але й допомагає провірити правильність цього внутрішнього представлення.

Слуховий аналіз включає  не тільки слухання, але й осознане сприйняття нотного тексту.

Ритмічне виховання в цілому охоплює розвиток відчуття темпу, розміру  і чіткого сприйняття співвідношення тривалостей. Так як в музиці темп, розмір і співвідношення тривалостей тісно пов’язані між собою, то і процес ритмічного виховання повинен будуватися на основі їх взаємодії.

Ритмічні вправи повинні проводитись під диригентські рухи керівника.

До занять в оркестрі можна приступати лише тоді, як учні досягнуть необхідного рівня оволодіння духовим інструментом.

На перших індивідуальних заняттях педагог ознайомлює учня з короткою історією інструменту, з його будуванням, правилами збереження і догляду за ним. Потім викладаються основні правила постановки виконавчого апарату. Постановка корпусу, рук, ніг, голови, що є важливим для успішного оволодіння технікою гри на інструменті. До вивчення аплікатури необхідно переходити після того, як учень навчиться правильно виконувати хоча б кілька звуків без шипу, з більш стійкою інтонацією і відносно чіткою атакою.

Аплікатура засвоюється поступово, в границях октави, одночасно можна переходити до вивчення нескладних мелодій пісенно-танцювального характеру.

Губна техніка тісно пов’язана з положенням мундштука. Поля мундштука мідних інструментів повинні бути трохи більше половини на верхній губі, а сам він знаходився у центрі губ.

Гра на духовому інструменті тісним образом пов’язана з технікою виконавчого дихання музиканта. В стандартних умовах вдих і видих проходить приблизно в один проміжок часу, а при грі на духових інструментах вдих приходиться робити швидко, а видих значно розтягувати, глибина вдиху набагато збільшується, а видих проходить під відомим тиском.

Язик виконує роль клапана, регулюючого напряму руху повітря. Він дає чіткий початок звуку і повинен володіти великою рухливістю.

Атака звуку буває тверда (склади "та”, "ту”) і м’яка (склади "да”, "ду”). За допомогою язика виконуються різні штрихи: деташе, легато, стакато, нон-легато, мартеле, подвійне стакато – при цьому язик рухається з різною швидкістю, м’якістю та гостротою.

Техніка пальців – швидке, чітке рухання пальців, погоджене з іншими частинами виконавчого апарату. Пальцьовою технікою оволодівають поступово, у процесі тривалого тренування, при цьому слід уникати лишнього тиску і неоправданих рухів.

В координації всіх видів виконавчої техніки головна роль належить слуху. З допомогою слуху необхідно регулювати динаміку, висоту, вібрацію, тривалість і тембр звуку. Слух допомагає правильній фразировці, зміні дихання, тому розвиток музичного слуху набуває у виконавців на духових інструментах таке велике значення.

Методика першочергового навчання в дитячому духовому оркестрі залежить від умов, в яких створюється оркестр. При гуртковій формі роботі керівник дитячого духового оркестру – не тільки диригент, але й педагог, навчаючий грі на духових інструментах та другим музичним дисциплінам.

Між індивідуальним навчанням  на  заняттях  з оркестром повинен пройти етап оркестрово-ансамблевої підготовки, в першу чергу з більш успішно-розвиненими молодими музикантами. Потім і усіх інших дітей об’єднують в ансамблі однорідних інструментів по два-три вихованця. Рекомендується починати колективну гру з унісонів.

Будь-яке колективне виконання починається зі старанної настройки. Після цього керівник дає молодим виконавцям установку на колективну гру.     Враховуючи кінцеву мету заняття – формування у музикантів оркестрових навиків рекомендується вже на заняттях з ансамблем користуватися диригентськими жестами. Після унісонів можна переходити до двох-, трьохголосних ансамблів.

Репертуар повинен бути тісно пов’язаний зі всією системою навчально-виховної роботи і спланований на два, три роки вперед.

До кожного учасника оркестру необхідно знайти правильний підхід, для чого необхідно знати дитячу психологію, вміти наглядати і любити дітей. Постійно необхідно вивчати особливості інтелекту, емоцій, волі та характеру кожного члену колективу

       Керівник дитячого колективу повинен старатися оволодіти основами педагогічного майстерства, розвивати в собі якості організатора і педагога, бути компетентним в своїй діяльності музиканта і диригента, постійно підвищувати професійну майстерність.

Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Наше місто
Погода в Шостке
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі

Copyright MyCorp © 2017